MENU

Of Ticaret Sicil Müdürlüğü’nün 2013 yılında Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’ne (MERSİS) geçmesiyle sicil uygulamaları elektronik ortama taşındı.

Of Ticaret Sicil Müdürlüğü’nün 2013 yılında Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’ne (MERSİS) geçmesiyle sicil uygulamaları elektronik ortama taşındı.

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS), Temmuz 2013’ten itibaren Of'ta da uygulanmaya başlandı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen MERSİS’e Türkiye’deki tüm Odalar aşamalı olarak geçiş yapıyor. 
TALEP NUMARASI
Of Ticaret ve Sanayi Odası’na üye olacak tüccarlar ve şirketler, 
http://mersis.gumrukticaret.gov.tr  adresine kayıt yaptırarak şirket yeni kuruluşu ile şube açılışı ve merkezi Of dışındaki firmaların Of’a merkez nakli tescil başvurularını elektronik ortamda yapabilecek.
Kuruluştan sonraki her türlü tescil başvuruları da elektronik imza ile birlikte MERSİS üzerinden yapılabilecek.

 

OF’a merkez nakli başvurusu nasıl yapılacak?

MERSİS ile şirket merkezini Of’a taşımak isteyen şirketler de bu başvurularını internetten yapmaya başladı. Kuruluş başvurusunda elektronik imza gerekmezken, nakilde e-imza zorunlu. 
* İstanbul’a merkez nakillerinde, şirketin bulunduğu sicil müdürlüğündeki kaydının MERSİS üzerinde güncel olması esas. Ayrıca yetkililerinin de TC kimlik numaralarının sistemde bulunması gerekiyor.
* Bu nedenle Of’a merkez nakli yapacak şirketlerin, öncelikle geldiği sicil müdürlüklerindeki kayıtlarını MERSİS’te güncelletmesi şart. Bundan sonra sistem üzerinden Of’a nakil başvurusu yapılması gerekiyor.
* Of’a merkez nakli yapacak vatandaş, MERSİS işlemler menüsünden Değişiklik Başlat adımını kullanarak başvurusunu yapıyor.
* Merkez nakli işlemlerini ilgili firmanın e-imza sahibi yetkilisi veya e-imza ile vekalet verdiği temsilcisi yapabiliyor.
* İnternette MERSİS sistemi üzerinden “MERSİS İşlemler-Değişiklik Tescil Başvurusu” adımı takip ediliyor.
* Bu adımda merkez nakli başlatılıyor ve bir talep numarası alınıyor.
* Ardından gerekli belgeler ve MERSİS işlem talep numarası ile OF Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne başvuruyor.

 

Kuruluş ve şube açılışı

  • Şirket kuruluş işlemleri için öncelikle http://mersis.gumrukticaret.gov.tr adresinden sisteme giriş yapılır.

  • Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) kullanıcı kayıt işlemi ile sisteme kayıt yaptırılır.

  • ''MERSİS İşlemler-Yeni Şirket Kuruluş İşlemleri” adımları takip edilerek, ilgili kuruluş işlemi başlatılır.

  • Ana Sözleşme Metni oluşturulur ve bir talep numarası alınır.

  • Kuruluş işlemleri başlatılıp takip numarası alındıktan sonra ön onay beklenilmeden elektronik ortamda onay için bir notere gidilir. Talep numarası da beraberinde götürülür.

  • Noter MERSİS’te Ana Sözleşme Metni üzerindeki imzaları tasdik eder.

  • Ardından gerekli belgeler ve MERSİS işlem talep numarası ile Of Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne başvurur.

  • Başvurularda elektronik imza zorunluluğu bulunmuyor.

  • Kuruluş işlemlerinde, Vergi Dairesi’nden alınmış potansiyel vergi numarası belgesinin, tescil evrakı ile birlikte ibraz edilmesi gerekiyor.